dilluns, 14 de desembre del 2009

[Fotos] Crónica de la manifestación "5 años sin Roger"

Manifestación de recuerdo a Roger en Barcelona, a 5 años de su muerte. Alrededor de 200 activistas secundaron la convocatoria.

[Cast]

Sábado 12 de diciembre de 2009: Manifestación, 5 años sin Roger

19:21 – 60 personas se concentran en la Plaza Catalunya, la gente va llegando.

20:00 – Empieza la manifestación, ahora son unas 150 personas que suben por Passeig de Gràcia.

En la pancarta delantera se lee “ningún lugar para el fascismo Rugé, nosotras no olvidamos”, en la trasera “5 años sin Roger. Por él, Lucrecia, Carlos y muchos mas. Paremos el fascismo”. La gente porta banderolas con el lema “Sin justicia no habrá paz. Roger nosotros no olvidamos”. Se han repartido alrededor de 60 antorchas que iluminan la calle. Durante todo el recorrido se realizan pintadas, se encartela y se tiran petardos y cohetes sin cesar. Tras la manifestación se aprecian 20 furgonetas de los “mossos d´esquadra”, y un helicóptero que vigila.

20:41- Se llega al cruce de Passeig de Gràcia con Diagonal, donde se erige una estatua, legado del franquismo, a la que se pinta, encartela y se le echan petardos.

20:47-En Jardinets de Gràcia a la altura de la calle Séneca, dónde se sitúa la librería Europa, como de costumbre, los “mossos d’esquadra” tienen montado un fuerte dispositivo para protegerla.

21:07-Se llega a Gran de Gràcia, al metro Fontana, donde se desconvoca la manifestación.

Con esta manifestación se quiere recordar tanto a Rugé, como a tanta otra gente que ha sido vilmente asesinada por grupos fascistas. Se recuerda que el fascismo sigue vivo, como ejemplo la librería Europa y las 2 manifestaciones fascistas convocadas en Barcelona el domingo 13 de diciembre.


[Cat]

Manifestació, 5 anys sense en Rugé

19:21 – 60 persones es concentren a Plaça Catalunya, la gent va arribant.

20:00 – Comença la manifestació amb unes 150 persones que pugen per Passeig de Gràcia.

A la pancarta del davant posa “ cap lloc pel feixisme, Rugé, nosaltres no oblidem”, a la del darrera “5 anys sense en Roger. Per ell, Lucrecia, Carlos i molts més. Parem el feixisme”.

La gent porta banderoles amb el lema “Sense justícia no hi haurà pau. Roger nosaltres no oblidem”. S’han repartir al voltant de seixanta torxes que il·luminen el carrer. Durant tot el recorregut es realitzen pintades, s’encartella i es tiren petards i coets sense parar. Darrera de la manifestació hi ha 20 furgonetes dels mossos d’esquadra i un helicòpter vigila constantment les manifestants.

20:41- S’arriba a l’encreuament entre Passeig de Gràcia i Diagonal, on es pinta i s’encartella una estàtua, llegat del franquisme, i s’hi tiren petards.

20:47- A Jardinets de Gràcia, a l’alçada del carrer Sèneca, on se situa la llibreria Europa, com acostuma, els mossos d’esquadra han muntat un dispositiu per a protegir-la.

21:07- S’arriba a gran de Gràcia, al metro Fontana es desconvoca la manifestació.

Amb aquesta manifestació s’ha volgut recordar tant a en Rugé, com a l’altre gent que ha estat vilment assassinada per grups feixistes. Es recorda que el feixisme segueix viu, un exemple clar és la llibreria Europa i les dues manifestacions feixistes convocades a Barcelona el diumenge 13 de desembre.